KsiążkiKsiążki nowości

Disney inspiruje do życzliwości

Disney z nowym zbiorem opowieści o księżniczkach, aby inspirować do większej życzliwości na świecie – w akcji biorą udział: Agnieszka Więdłocha, Magdalena Lamparska i Bartłomiej Topa

  • Disney publikuje bezpłatny zbiór pt. Opowieści o odwadze i dobroci, zawierający historie o księżniczkach Disneya, w tym 3 w wersji polskiej, oraz ilustracje, inspirujące do czynienia świata lepszym
  • W akcji biorą udział Agnieszka Więdłocha, Magdalena Lamparska i Bartłomiej Topa
  • Aż 92% polskich rodziców uważa, że życzliwość jest jedną z najważniejszych cech na świecie – wynika z najnowszych badań Disneya.
  • Dwunastoletnia Natalia z Polski wśród czternaściorga „Dzieci o Wielkich Sercach”, którym dedykowane są Opowieści o odwadze i dobroci

Disney opublikował Opowieści o odwadze i dobroci, czyli nowy cyfrowy zbiór oryginalnych historii o księżniczkach Disneya, których celem jest inspirowanie dzieci do pomocy w czynieniu świata lepszym. Cyfrowa książka z wyjątkowymi ilustracjami artystów z całego świata jest prezentem dla dzieci w ramach Wielkiego Święta Księżniczek – nowej globalnej kampanii Disneya, promującej odwagę i życzliwość. Inspiracją dla powstania Opowieści o odwadze i dobroci były przygotowane na zlecenie Disneya badania na temat roli życzliwości w codziennym życiu. W akcji biorą udział Agnieszka Więdłocha, Magdalena Lamparska i Bartłomiej Topa.

OPOWIEŚCI O ODWADZE I DOBROCI

Kompletny zbiór Opowieści o odwadze i dobroci dostępny jest dla każdego do pobrania nieodpłatnie ze strony DisneyPrincessStories.pl. W projekcie biorą udział znani i cenieni polscy artyści: Agnieszka Więdłocha, Magdalena Lamparska i Bartłomiej Topa, którzy użyczą swojego głosu, by nowe opowiadania mogły usłyszeć dzieci i ich rodzice odwiedzający kanał Disneya w serwisie YouTube. Wszystkie historię są dostępne w polskim języku migowym.

Opowiadania mają na celu inspirowanie dzieci przygodami i wartościami wyznawanymi przez ich ukochane postaci, z których każda pokazuje, jak ważna jest odwaga i życzliwość w obliczu przeciwności. Centralnym punktem kampanii są Księżniczki Disneya, które według 90% polskich rodziców* pomagają nauczyć dzieci uniwersalnych wartości jakimi są odwaga i dobro. Historie filmowych bohaterek takich jak Ariel z „Małej syrenki”, Pocahontas, Vaiana, Mulan czy Bella z „Pięknej i Bestii” prowadzą do szczęśliwego zakończenia właśnie dzięki aktom odwagi i dobrym uczynkom.

– Jak pokazują badania, polscy rodzice uznają Księżniczki Disneya za źródło dziecięcych inspiracji oraz wielu wartości, w tym życzliwości, przyjaźni i uczciwości. A praktyka pokazuje, że czasami wystarczy jeden drobny uczynek, by znacznie zmienić świat. Znakomitym przykładem jest historia dwunastoletniej Natalii, podopiecznej Fundacji Herosi, która sama walcząc z chorobą nowotworową wyjątkowy sposób pomagała innym młodym pacjentom. Mamy nadzieję, że Natalia będzie wzorem dla innych, dlatego znalazła się w międzynarodowym gronie niezwykłych dzieci, którym zadedykowane są Opowieści o odwadze i dobrocipowiedziała Marta Szafrańska, dyrektor komunikacji korporacyjnej oraz CSR w regionie CEE, Disney

DWUNASTOLETNIA NATALIA Z POLSKI WŚRÓD DOCENIONYCH DZIECI Z CAŁEGO ŚWIATA

Disney współpracował z partnerami charytatywnymi z całej Europy, aby znaleźć prawdziwe historie młodych ludzi, którzy wykazali się niezwykłą odwagą lub życzliwością i którzy zostaną uhonorowani w nowej kolekcji bajek. Każdemu z tych „Dzieci o Wielkich Sercach” zadedykowana została historia, opiewająca ich własne czyny, co ma służyć inspirowaniu innych młodych ludzi.

Wśród czternaściorga dzieci wybrano również dwunastoletnią Natalię z Polski, której dedykowana jest historia tytułowej bohaterki filmu Disneya „Vaiana”.

Podobnie jak bohaterka animacji, Natalia mierzy się z przeciwnościami losu, jednocześnie nie zapominając o innych. Walcząc w szpitalu z chorobą nowotworową, w wyjątkowy sposób okazywała wdzięczność personelowi oraz wspierała innych pacjentów. Dzięki sprzedaży własnoręcznie robionych upominków (medale, akwarele, figurki, obrazy) zbierała fundusze na leczenie nowotworów u dzieci, które jak ona, borykają się z tą chorobą. Jednocześnie, czas spędzony na oddziale poświęcała na pełne życzliwości rozmowy z innymi dziećmi, często robiąc dla nich drobne prezenty, takie jak kolczyki, bransoletki i filcowe ozdoby. Dziewczynkę w jej działaniach wsparła Fundacja Herosi. Więcej o historii Natalii można przeczytać na www.thewaltdisneycompany.eu/princesscelebration.

BADANIA DISNEYA NA TEMAT ŻYCZLIWOŚCI I DOBROCI W ŻYCIU CODZIENNYM – WYNIKI

Opowieści o odwadze i dobroci są efektem nowych badań Disneya, który zapytał polskich rodziców i dzieci o postrzeganie, rolę oraz formy życzliwości w życiu dzieci.

Respondenci są zgodni, że życzliwość jest jedną z najważniejszych cech na świecie (92%). Tyle samo osób twierdzi, że zawsze stara się byś życzliwym dla innych, jednocześnie podkreślając (91%), że to ważne, żeby być w życiu odważnym. Aż 76% zgadza się, że ostatni rok sprawił, że mają więcej empatii i zrozumienia dla innych.

Większość uczestników badania zauważyło, że ich dzieci w ostatnim czasie zaczęły okazywać życzliwość na nowe sposoby (80%). Najczęściej było to pragnienie spędzania czasu z rodzicami/członkami rodziny lub oferowanie pomocy w obowiązkach domowych (kolejno 59% i 57%). Wśród 5 badanych krajów, okazywanie życzliwości przez swoje dzieci w nowych sytuacjach zauważyli ostatnimi czasy najczęściej mieszkańcy Hiszpanii oraz Polski (kolejno 83% i 80%).

Z kolei na pytanie „Jakie są najważniejsze rzeczy / lekcje, których starasz się nauczyć swoje dziecko?” najwięcej wskazań, bo 73%, padło na uczenie szacunku do innych ludzi i zwierząt. W tym samym czasie rodzice zapytani „W jaki sposób uczysz dziecko, żeby było miłe dla ludzi?” w pierwszej kolejności rozmawiają z dzieckiem o życzliwości i sposobach jej wyrażania (73%), a w drugiej pokazują na własnym przykładzie (66%).

Dzieci natomiast w większości za najważniejsze zasady dobrego zachowania uznają bycie dobrym przyjacielem (65%) i bycie miłym dla innych (63%). Dodatkowo aż 77% z nich stwierdza, że to ważne, żeby robić dobre uczynki. Najczęściej swoją życzliwość wykazują pytając rodziców, czy nie potrzebują pomocy (53%), prosząc rodziców, żeby przeczytali z nimi książkę (51%) lub zrobili coś razem (49%).

Rodzice dostrzegają także rolę Księżniczek Disneya w rozwoju życzliwości u dzieci. 90% uważa, że pomagają nauczyć dzieci uniwersalnych wartości, a kluczową wartością jest życzliwość (68%).

*Niezależna firma badawcza Fly Research przeprowadziła ankietę w marcu 2021 roku na 5000 osób dorosłych w 5 krajach.

Redakcja Administrator