Mia Wasikowska, Vicky Krieps i Tim Roth w filmie „Wyspa Bergmana”. Data premiery kinowej
15 października swoją premierę kinową będzie miał film Wyspa Bergmana. To produkcja z oficjalnej selekcji festiwali w Cannes i Toronto. Scenariusz i reżyseria Mia Hansen-Løve („Co przynosi przyszłość”). Obsada: Vicky Krieps („Nić widomo”), Tim Roth („Pulp Fiction”), Mia Wasikowska („Alicja w Krainie Czarów”) i Anders Danielsen Lie („Oslo, 31 sierpnia”).
Intrygująca historia pary filmowców szukających inspiracji na wyspie związanej ze światowej sławy reżyserem Ingmarem Bergmanem. Film z oficjalnej selekcji festiwali w Cannes i Toronto, za którego scenariusz i reżyserię odpowiada Mia Hansen-Løve. W kinach od 15 października.
Para amerykańskich filmowców Chris (Vicky Krieps ) i Tony (Tim Roth) przyjeżdża latem na mityczną wyspę Fårö. W tym niezwykłym miejscu, w którym żył i tworzył swoje najbardziej znane dzieła Bergman, mają nadzieję znaleźć inspirację do nowych filmów. W miarę jak mijają kolejne osobno spędzone dni, fascynacja wyspą zaczyna skupiać się wokół Chris i jej wspomnień związanych z pierwszą miłością. Granica między rzeczywistością a fikcją zaczyna się stopniowo zacierać i rozdzielać parę jeszcze bardziej.
– Chciałam pokazać historię pary filmowców i w ten sposób opowiedzieć o tworzeniu i wzajemnym inspirowaniu się w tej relacji. To był pierwszy impuls dla tego filmu. Tym, co naprawdę sprawiło, że powstał, był pomysł, który pojawił się później, aby jego akcję umieścić na wyspie Fårö [na której żył i tworzył reżyser Ingmar Bergman] – mówi reżyserka Mia Hansen-Løve.
W rolach głównych wystepują: Vicky Krieps („Nić widomo”), Tim Roth („Pulp Fiction”), Mia Wasikowska („Alicja w Krainie Czarów”) i Anders Danielsen Lie („Oslo, 31 sierpnia”). Autorem zdjęć jest Denis Lenoir („Co przynosi przyszłość”). Za dystrybucję w Polsce odpowiada Galapagos Films.
– Wyspa Bergmana to chyba mój pierwszy film, który w jakiś sposób „sam” został napisany, bez bólu, jaki zwykle odczuwam podczas pisania. Miałam wrażenie, że otwierają się zamknięte do tej pory drzwi, a wyspa Fårö to umożliwiła. Po raz pierwszy poczułam, że mogę swobodnie poruszać się między różnymi wymiarami – przeszłością, teraźniejszością. Rzeczywistością w fikcji lub fikcją w rzeczywistości… – dodaje reżyserka.